2014-2018: Hygieniske og brukersikre dørløsninger blir en suksess i de lokale markedene.

For et ti år siden var virksomheten til GEZE Scandinavia på en blomstrende vei. Den innovative dørautomatikken hadde vist seg å være en suksess på de nordiske markedene og bemanningen hadde vokst i både Sverige, Norge og Danmark. I alle de tre landene var serviceavdelingene en realitet, og de komplette løsningene inkludert installasjoner ga tilgang til mange muligheter og tilfredstillende service til kundene. På Island økte en lokal partner markedsbevisstheten og tok seg av GEZE-installasjoner på mange høyprofilerte bygninger.

Hygieniske løsninger er vellykkede ved lokale sykehus

Automatiske skyvedører øker hygienen og komforten i sykehusa

Automatiske skyvedører øker både hygiene og komfort på sykehus

GEZE dørautomatikk ble en attraktiv løsning for helsesektoren. Med berøringsfrie løsninger, høyt sikkerhetsnivå og enestående holdbarhet ble høykvalitetsproduktene implementert i flere av de store sykehusene, helseklinikkene og eldrehjemmene i de tre landene. Med automatisk åpning av inngangsdørene ble bygningene modernisert og tilgjengelig for alle brukere. Hos GEZE var fokus det på brukersikkerhet og de mest moderne sikkerhetssensorene ble alltid installert sammen med dørene, samt fullstendig kompatibilitet med brannsikkerhetssystemet. Ettersom GEZE også var i stand til å tilby full installasjon på større prosjekter, fikk man tilgang til store helseprosjekter som det nye universitetssykehuset i den vestlige delen av Danmark

Nordlandhospitalet

Det ble installert 530 automatiske dørsystemer fra GEZE i renoveringen av Nordlandssykehuset i Bodø, Norge

Helt nord i Norge ble Sykehuset i Bodø renovert med GEZE dørautomatikk gjennom en partner, og i Sverige ble GEZE dørløsninger installert i flere sykehusprosjekter i samarbeid med partnere. De vellykkede prosjektene ga innflytelse i de lokale markedene i tillegg til høyt verdsatt erfaring. År senere har dette gitt grunnlag for deltakelse i store prosjekter som Oslos Nye legevakt og Nordfløyen til det danske Rigshospitalet i København.

Fokus på brukersikkerhet er vektlagt

Magnus Gupefjäll demonstrerer sikkerhet i henhold til EN 16005

Sikkerhet i henhold til EN16005 er demonstrert av Magnus Gupefjäll

Se hvordan GEZE-salgsingeniør Magnus Gupefjäll demonstrerer full sikkerhet i henhold til EN 16005 på en Automatisk slagdør

Magnus Gupefjäll, Salgsingeniør GEZE Sverige

I 2013 ble fokus på sikkerhet ved bruk av automatiske dører hevet av den europeiske sikkerhetsforskriften som publiserte EN16005. Men uten klar tolkning og klare grenser hadde alle partnere på markedet problemer med å integrere standarden. I dag, 10 år senere, har EN16005 fått en sann erkjennelse ettersom konkurrentene på markedene har jobbet sammen for å sette dette i fokus.

Både leverandører, installatører og sluttbrukere er nå oppmerksomme på å tilpasse den daglige praksisen for å sikre høy brukersikkerhet. Sammen med de andre medlemmene i den svenske SEM-gruppen legger GEZE sterk vekt på dette. Ledet av GEZEs salgsingeniør, Magnus Gupefjäll, holder SEM-gruppen i Sverige foredrag over hele landet for å øke bevisstheten. «I SEM-gruppen har vi stor suksess med åpne samtaler og et samlet fokus på sikkerhet. Dette har ført til en samlet kraft på markedet, for å sikre sikkerheten på alle dører», sier Magnus Gupefjäll. I de nordiske landene har GEZE hatt store fordeler ved å ha svært erfarne salgsingeniører i våre lokale team. Ikke bare hos Magnus i Sverige, men også i de andre landene, mange års arbeidserfaring og stor kunnskap om dørautomatikk gir våre ingeniører mulighet til å fortsette å løfte det daglige salget og sikre sikkerheten på automatiske dører i hele markedet.

Se når GEZEs salgsingeniør Magnus Gupefjäll demonstrerer full sikkerhet i henhold til EN16005 på en automatisk slagdør:

Økt markedsstørrelse i GEZE Skandinavia

Patrik Larsson, Country Manager Finland, Estland, Latvia, Litauen og Island

Patrik Larsson er landssjef for Finland, Estland, Latvia, Litauen og Island.

En annen stor begivenhet i det nordiske datterselskapet var veksten i markeder, ettersom de baltiske landene ble med i organisasjonen i 2016. I mange år hadde de baltiske kundene hatt direkte kontakt med salgsteamet ved det tyske GEZE-hovedkvarteret og delvis med GEZE-ansatte i et lokalt lokalisert kontor. Prisene, produkttilbudene og tjenestene ga imidlertid ikke lenger det tiltenkte resultatet. Den strategiske beslutningen om å legge til et større fokus på regionen og presse på for en større utvikling av GEZE-virksomheten, førte til en intern reorganisering av de baltiske markedene. I 2016 ble de tre landene med i det skandinaviske datterselskapet. "Jeg begynte i selskapet rett etter at Baltikum var blitt en del av det skandinaviske datterselskapet." forteller Patrik Larsson, landssjef i Finland, Estland, Latvia, Litauen og Island. «Det var tydelig for meg at det var et stort potensial i markedene, og vi har garantert sett det gå i oppfyllelse. I dag er vi i stand til å støtte kunder med lokal ekspertise fra våre GEZE-salgsingeniører, og jeg er veldig positiv over at vi nettopp har begynt vår vekstreise i denne regionen, sier Patrik Larsson.

GEZE glassveggløsningen er integrert inn i utstillingsrommet i Bentley-bygningen i Vilnius, Litauen.

GEZE Glass Wall Solution er integrert i utstillingsrommet inne i Bentley-bygningen i Vilnius, Litauen.

I dag, flere år senere, har de baltiske kollegene blitt en fast del av det skandinaviske teamet. Samarbeidet med kolleger i de andre skandinaviske landene er godt og gir fordeler for både kolleger og kunder i prosjektledelse så vel som i de daglige arbeidssituasjonene. Den dype lokale støtten til kundene har ført til at GEZE-løsninger er implementert i mange fantastiske bygninger som Bentley-bygningen i Vilnius og Nasjonalbiblioteket i Riga.

GEZE-automatisk dør forbedrer komfort og barrièrefrihet i det nye og moderne nasjonalbiblioteket i Riga, Latvia.

GEZEs automatiske dørløsninger forbedrer komforten og tilgjengeligheten ved det nye og moderne nasjonalbiblioteket i Riga, Latvia.

Mens vi fortsetter feiringen av vårt 25-årsjubileum, ser vi frem til å dele det siste stykket av jubileumshistorien med deg snart.

Fortsettelse følger